Subject: selgitustaotlus
From: "Epp Landberg" <[email-masked]>
To: "Justiits- ja Digiministeerium" <[email-masked]>
Date: Tue, 17 Jun 2025 12:39:07 +0300

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Pöördun Teie poole sellise küsimusega, kas saate anda sellele selgitust.
Kohus lõpetas  PKS § 137 alusel  osaliselt lapse vanemate  ühise
hooldusõiguse lapse  suhtes ja andis lapse emale üle hooldusõigus lapse
elu- ja viibimiskoha määramise, hariduse ja tervise küsimustes. 2024
detsembris tekkis olukord, kus lapse ema pidi viibima ca 10 päeva
psühhioneuroloogia haiglas. Esitasin isa nimel  avalduse hooldusõiguse
taastamiseks PKS § 123 1 alusel koos esialgse õiguskaitse taotlusega
põhjusel, et lapse isal puudub osaliselt  hooldusõigus ning tegelikult on
tekkinud olukord, kus lapse emal ei ole võimalik teostada hooldusõigust,
samas lapse isal ei ole selleks kohtumäärusele vastavalt õigust. Kohtus
jäi kõlama seisukoht, et lapse isal on sellises olukorras lapse
hooldusõigus ja ta saab seda ikkagi teostada.

Mind huvitab see, millised on hooldusõiguse osalise lõpetamise tagajärjed
– kas minu seisukoht on õige, et lapse isa hooldusõiguse taastamine on
põhjendatud juba seetõttu, et kui lapse ema uuesti haigestub, on isal
olema lapse suhtes hooldusõigus ja ta saab selle alusel määrata lapse
viibimiskohta, võtta lapse enda juurde jne. Selgitan, lapse isa puhul
otsustati hooldusõigus osaliselt lõpetada põhjusel, et laps oli 12-aastane
ja soovis elada emaga, samas tema õde jäi elama isa juurde.  Leian, et see
on lapse huvides, et temal on kaks hooldusõiguslikku vanemat (arvestades
lapse ema tervist). Lapse elukohta ja kooli ei soovi lapse isa muuta,
arvestades lapse soovi elada emaga ja ka lapse  vanust (13).

Lugupidamisega

Epp Landberg

Vandeadvokaat

Advokaadibüroo Küllike Namm/Law Office Küllike Namm

Laada 27, 44310 Rakvere

telefon +372 3240 804

www.namm.ee

Käesolev elektronkiri on konfidentsiaalne, selle avalikustamine ega
levitamine saatja nõusolekuta ei ole lubatud. /
This message is confidential, the disclosure and/or distribution of this
letter without the permission of the sender is forbidden.